Translate

luni, 21 martie 2011

Atât de mici ,dar mari!!!

Ce mărturie îmi aduceți, voi neființelor din lume,
Atât de dreaptă și de sfântă ființei noastre veți rămâne
Și de-i tăcută, se aude și de e-n taină, se-nțelege,
Atâta vrea ca să ne spună,iubirea nu va trece.

O, foaie albă,palidă, cuvintelor mireasă,
Cum rânduri sir în sir se strâng și tainele se-ndeasă,
Adună mie amintiri din zâmbete și lacrimi
Și tot trecutul în prezent privirii să mi-l chemi.

Tu, scaune bătrân ce scârțâi din rănile adânci de cui,
Ce subrede picioare sterpe atât de drepte pui
Și nopțile în care-n taină la masă cugetam
Tu mă purtai ca pe un rege, ce gândului domneam.

Iar tu, icoană, o fereastră spre cerul sfânt deschizi,
O rugăciune să se nască și tainelor să-mi crezi,
Genunchii mei atât de moi pământului se frâng,
Ca dorul meu să nu-l amâni când nu mai pot să plâng.

Voi munților ce stați înalți și goi, și-ascunși pădurii,
La poale sunteți judecați și adorați privirii.
Și-n nori vă faceți nevăzuți și pașilor povară,
Dar eu vă port îmbrățișați ca sânul de fecioară.

În freamăt vă alegeți pietre, ca diamante pure,
Izvoarelor ce sunteți fete ce-ar vrea iubirii să se jure,
La pas vă urmărește luna și soarele își scaldă gene,
Privirea mea ca o cunună în cercuri vi se-așterne.

Pământule ce m-ai primit și pași-mi porți cu greu
Eu chiar de sunt atât de mic te-mpovărez mereu,
Tu dă-mi din lut mai multe aripi să locuiesc în zări,
Dar clipelor mă vei tânji și pașii o să-mi ceri.

Și când mergeam spre nicăieri padurilor galante,
Mă îmbrăcau cu o perdea de umbre atârnate
Și mă-ncântau tăcerii lor ca o poveste lungă,
Oprindu-mă pe-nalte zări și coborând pe-o umbră.

Și sub privirea mea în noapte sunt stele vii și moarte,
În care să mai cred, nu știu,luminii de mai arde.
Tu, lună, încă luminezi ,dar nu pentru că poți,
Ci pentru razele ce-ți șterg a întunericului sorți.

Suntem prea mici ca să cuprindem lumea-ntreagă
Suntem prea mari și-ar trebui ființa să o creadă,
Căci nouă totul ne slujește din cer și pe pământ
Să fim ca cetele de îngeri create de Cuvânt.

2 comentarii:

aștept gândurile tale!!!